20 Mayıs 2016 Cuma

Zamanın geçmesine sevinmek

Sigarayı bırakanların en fazla merak ettikleri konulardan biri sigarayı bıraktıktan sonra neler değişeceği, sigarayı bırakmanın beden ve psikolojilerini nasıl etkileyeceğidir ve kanımca da ''Sigarayı bıraktıktan 20 dakika sonra...'' yazıları en büyük motivasyon kaynaklarındandır.

Sigarayı bıraktıktan sonra en mühim ne oluyor? Zaman sizin için bir dezavantaj olmaktan çıkıyor ve 'sigarayı daha uzun süredir bıraktım' demek için bildiğin yılların geçmesini ister hale geliyorsunuz.

Sekiz sene önce uzunca da bir dönem sigarayı bırakmayı başardım ama tabii ki egoma yenik düşüp nasıl olsa artık kendimi kontrol edebiliyorum diye sosyal içicilik tuzağına düştüm. 

Devamında pek çok kez sigarayı bırakıp tekrar başlayacaktım. İlk seferinde olduğu gibi vücudum kendini temizlemiyordu bile çünkü tek tük sigara içen birine dönmüştüm ama sigarayla her bırakma mücadelesine girişinizde aslında sigaraya ne kadar yenik olduğunuzun farkına varırsınız. İsterseniz haftalarca içmeyin; o tartışmadan sonra beyninizde nikotin çanları sağ sola vurur, alkolle yarım paketi gömersiniz.

Tonlarca bahane duyarsınız; kilomu koruyor, aslında sosyal içici olduğuna dair tonlarca avuntu, bilmem ne hastalığına iyi geliyor, günde beşe kadar fark etmiyor... Off neler neler...

Eder efem, sigarayı altı aydır, dokuz aydır içmeyen biri bile kritik dönemdedir. 

Tüm bahaneleri bıraktım ve tek nefes almadığım günü sigarayı bırakmış sayacağım dedim.

İki yılın geçmesi sizi mutlu eder. kalp krizi geçirme riskim hiç içmeyen birisinin yarısına indi, ani felç riskim sigara içmemiş birisiyle eşitlendi, ciğerlerimin de sağlığına kavuşması için zaman geçsin dersiniz.

Ciğerlerin ve bedenin kendini yenileyebilmesi içinse tek bir sigara bile içmemeniz gerekir. 

Unutmayın, içtiğiniz o tek sigara sizi yatıştırmayacak; bir sonraki krizi daha zor hale getirecek. bırakın yılların geçmesi sizi mutlu etsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder