Sigarayı
bırakanların en fazla merak ettikleri konulardan biri sigarayı bıraktıktan
sonra neler değişeceği, sigarayı bırakmanın beden ve psikolojilerini nasıl
etkileyeceğidir ve kanımca da ''Sigarayı bıraktıktan 20 dakika sonra...''
yazıları en büyük motivasyon kaynaklarındandır.
Sigarayı
bıraktıktan sonra en mühim ne oluyor? Zaman sizin için bir dezavantaj olmaktan
çıkıyor ve 'sigarayı daha uzun süredir bıraktım' demek için bildiğin yılların
geçmesini ister hale geliyorsunuz.
Sekiz sene
önce uzunca da bir dönem sigarayı bırakmayı başardım ama tabii ki egoma yenik
düşüp nasıl olsa artık kendimi kontrol edebiliyorum diye sosyal içicilik
tuzağına düştüm.
Devamında
pek çok kez sigarayı bırakıp tekrar başlayacaktım. İlk seferinde olduğu gibi
vücudum kendini temizlemiyordu bile çünkü tek tük sigara içen birine dönmüştüm
ama sigarayla her bırakma mücadelesine girişinizde aslında sigaraya ne kadar
yenik olduğunuzun farkına varırsınız. İsterseniz haftalarca içmeyin; o
tartışmadan sonra beyninizde nikotin çanları sağ sola vurur, alkolle yarım
paketi gömersiniz.
Tonlarca
bahane duyarsınız; kilomu koruyor, aslında sosyal içici olduğuna dair tonlarca
avuntu, bilmem ne hastalığına iyi geliyor, günde beşe kadar fark etmiyor... Off
neler neler...
Eder efem,
sigarayı altı aydır, dokuz aydır içmeyen biri bile kritik dönemdedir.
Tüm
bahaneleri bıraktım ve tek nefes almadığım günü sigarayı bırakmış sayacağım
dedim.
İki yılın
geçmesi sizi mutlu eder. kalp krizi geçirme riskim hiç içmeyen birisinin
yarısına indi, ani felç riskim sigara içmemiş birisiyle eşitlendi, ciğerlerimin
de sağlığına kavuşması için zaman geçsin dersiniz.
Ciğerlerin
ve bedenin kendini yenileyebilmesi içinse tek bir sigara bile içmemeniz
gerekir.
Unutmayın,
içtiğiniz o tek sigara sizi yatıştırmayacak; bir sonraki krizi daha zor hale
getirecek. bırakın yılların geçmesi sizi mutlu etsin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder